Χειμερινή Μοτοεκδρομή 2016 Σκόπια

Κείμενο: Κώστας Μανούσος
Φωτογραφίες: Από τους συμμετέχοντες

Η ιδέα της χειμερινής μοτοεκδρομής γεννήθηκε τον Δεκέμβριο του 2007, μετά από πρότασή μου στον Βασίλη (Vassilis Tsiamis) και Νίκο (Nikos Arvanitis) λέγοντάς τους "όλο καλοκαίρι πάμε εκδρομές, πάμε τώρα κάπου για 4-5 ημέρες;". Έτσι 4 Ιανουαρίου του 2008 ξεκινά η πρώτη χειμερινή εκδρομή με τους τρεις μας.

Φέτος λοιπόν είναι η 4η χειμερινή μοτοεκδρομή και η πολυπληθέστερη (5 μοτοσικλετιστές), Σωτήρης (Sotiris Mazotis), Γιάννης (Giannis Papafanis) από την Αθήνα, Μάκης (Μάκης Μπανάσιος), Γιώργος (Georges Tanis (General)) από την Καρδίτσα, και εγώ (Kostas Traveler) από την Καλαμάτα. Προορισμός μας, για πρώτη φορά σε χειμερινή μοτοεκδρομή, το εξωτερικό και πιο συγκεκριμένα τα Σκόπια.

Από αριστερά: Γιάννης, Σωτήρης, Γιώργος, Μάκης και εγώ.
Τοποθεσία: Ηράκλεια Λυγκηστίς, Μπίτολα.

Με τον Σωτήρη και τον Γιάννη αναχωρήσαμε από Αθήνα την Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου με σκοπό να βρεθούμε με τον Μάκη και τον Γιώργο στην Καρδίτσα και να συνεχίσουμε όλοι μαζί για Μπίτολα, με ενδιάμεση στάση για καφέ στο Νυμφαίο. Επειδή όμως το κρύο ήταν τσουχτερό, όπως λέει και ο φίλος μου ο Μάκης (0 με 2 βαθμούς), στην Λαμία, κάναμε μια γενναία στάση. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, να μην πιούμε καφέ στο Νυμφαίο και η διανυκτέρευσή μας να γίνει στην Φλώρινα αντί για τα Μπίτολα.

Μετά τις στροφές του Μπράλου προς Καρδίτσα.
Συνέχεια λοιπόν προς Καρδίτσα και μετά από μια ώρα οδήγησης, συναντιόμαστε με τον Μάκη και τον Γιώργο στον περιφερειακό της πόλης.

Αφού έγιναν οι απαραίτητες συστάσεις, συνεχίσαμε και οι 5 πια, για Μπίτολα. Σε μια στάση που κάναμε, λίγο πριν βγούμε στην Εγνατία οδό, στο Βενέτικο ποταμό, αποφασίσαμε να αφήσουμε το Νυμφαίο και να πιούμε τον καφέ μας στη Φλώρινα.

Φλώρινα.
Στην Φλώρινα φτάσαμε στις 17:00 και η θερμοκρασία στους -2 βαθμούς. Δεν νιώθαμε τα δάχτυλά μας (χέρια - πόδια). Λόγω του πάγου ο Σωτήρης είχε μια πτώση, με θύμα ευτυχώς μόνο το εμπρός αριστερό φλας. Στην καφετέρια που καθίσαμε, είπαμε να μην συνεχίσουμε για Μπίτολα, αλλά να βρούμε ένα κατάλυμα στην Φλώρινα. Αφού πήραμε τα πάνω μας και ο Μάκης είχε κανονίσει για την διανυκτέρευσή μας, ξεκινήσαμε για το ξενοδοχείο (King Alexander) το οποίο ήταν σε κοντινή απόσταση. Ο Αντώνης και η Μαρία (μάλλον οι ιδιοκτήτες του ξενοδοχείου) όταν μας είδαν με τα μηχανάκια, πολύ ευγενικά μας είπαν ότι είμαστε μουρλοί που ταξιδεύουμε με τα μηχανάκια χειμωνιάτικα. Μόλις τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτιά μας, ο Αντώνης έβγαλε το αυτοκίνητό του από το κλειστό γκαράζ, για να βάλουμε μέσα τις μηχανές μας. Ευχαριστούμε Αντώνη!!! Το βράδυ πήγαμε στο κέντρο και φάγαμε, αφού πρώτα είχαμε λάβει της κατάλληλες πληροφορίες.

Την επόμενη ημέρα και αφού έχει ανατείλει για τα καλά ο ήλιος, ξεκινήσαμε για τα Σκόπια. Στα σύνορα τυπικές και γρήγορες διαδικασίες. Πρώτη πόλη τα Μπίτολα ή Μοναστήρι. Επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο της Ηράκλειας (αρχαία ελληνική πόλη) και το κέντρο της πόλης.

Αρχαιολογικός χώρος Ηράκλειας.
Στο κέντρο είναι ο Πύργος του Ρολογιού και η πλατεία Μανόλια απ'όπου και ξεκινάει η Shirok sokak street (Σιρόκ Σοκάκ), όπου βρίσκονται η πλειοψηφία των μαγαζιών της πόλης (εμπορικά, καφέ, εστιατόρια, τράπεζες κτλ).

Επίσης γύρω από το κέντρο βρίσκεται, η εκκλησία του Αγίου Δημητρίου και το Γενί Τζαμί. Αφού περπατήσαμε και είδαμε τα αξιοθέατα, καθίσαμε σε ένα από τα πολλά καφέ. Εκεί κανονίσαμε τη διανυκτέρευσή μας στην Οχρίδα και το υπόλοιπο πρόγραμμα της ημέρας. Αναχωρήσαμε από τα Μπίτολα, με προορισμό την Οχρίδα και ενδιάμεση στάση τον Άγιο Ναούμ. Δυστυχώς Το πέρασμα από το εθνικό πάρκο Galichica, όπου προσπαθήσαμε να περάσουμε, προκειμένου να φτάσουμε στον Άγιο Ναούμ, από ένα σημείο και μετά ήταν κλειστό, λόγω χιονιού και χαμηλής θερμοκρασίας.

Μια γρήγορη σύσκεψη, μερικές φωτογραφίες και πίσω για τον κεντρικό δρόμο για να πάμε Οχρίδα.

Φτάνοντας στην Οχρίδα επικρατούσαν ισχυροί άνεμοι και ο κυματισμός της Λίμνης ήταν μεγάλος, λες και ήταν θάλασσα. Στο ξενοδοχείο μας υποδέχτηκε ένας εξυπηρετικότατος κύριος και λόγω έλλειψης χώρου, όπως κατάλαβα, τοποθετήσαμε τα μηχανάκια σε μια αυλή ενός σπιτιού, μερικά μέτρα πιο κάτω από το ξενοδοχείο. Μετά από καμιά ώρα, ήμασταν στους δρόμους της πόλης και πιο συγκεκριμένα στην αγορά. Στο τέλος καταλήξαμε σε μια πιτσαρία.

Το Σάββατο κατά τη διάρκεια του πρωινού, κλείσαμε ξενοδοχείο για την πόλη των Σκοπίων. Μετά συνεχίσαμε την περιήγηση στην πόλη της Οχρίδας. Επισκεφτήκαμε την Εκκλησία του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου, όπου έχει καταπληκτική θέα, προς την Λίμνη της Οχρίδας και το Φρούριο του Σαμουήλ με θέα προς την πόλη.

Κατά τις 12:30 αναχωρούμε για Σκόπια. Αποφασίσαμε να αφήσουμε εκτός σχεδίου διαδρομής το εθνικό πάρκο του Μαυρόβου και το φαράγγι Μάτκα, λόγω της προηγούμενης εμπειρίας μας από το εθνικό πάρκο Galichica. Η θερμοκρασία, παρά την ηλιοφάνεια, είναι σε χαμηλά επίπεδα. 60 χιλιόμετρα πριν φτάσουμε στα Σκόπια συναντάμε τα πρώτα διόδια. Ακολούθησαν άλλα τρία με γενικό σύνολο σε ευρώ τα 2,30, ανά μηχανή. Το εκνευριστικό ήταν ότι κάθε 15 χιλιόμετρα σταματάγαμε.

Μπαίνοντας στην πόλη από τον περιφερειακό, η πρώτη εντύπωση δεν ήταν καλή. Πάρα πολύ κίνηση και γενικότερα ένα μπάχαλο στους δρόμους από αυτοκίνητα, πεζούς, ποδηλάτες και ενοχλητικούς νεαρούς στα φανάρια. Το ξενοδοχείο μας είναι από την βόρεια μεριά του ποταμού, ο οποίος κόβει την πόλη στη μέση και είναι πολύ κοντά στην κεντρική πλατεία.

Μετά την τακτοποίηση στα δωμάτια, πήγαμε στην παλαιά αγορά, πήραμε να φάμε κάτι στο χέρι και περιπλανηθήκαμε στα σοκάκια. Στη συνέχεια, κατευθυνθήκαμε προς το κέντρο της πόλης. Πρώτα συναντήσαμε το άγαλμα του Φιλλίπου που βρίσκεται στην ομώνυμη πλατεία, συνεχίσαμε από την πέτρινη γέφυρα, όπου συνδέει την πλατεία του Φιλλίπου με την πλατεία Μακεδονίας, όπου δεσπόζει το άγαλμα του Μέγα Αλέξανδρου πάνω στο άλογό του.

Η πλατεία και ο χώρος γύρο από αυτή, έχει όλο καινούργια κτήρια ή ανακαινισμένα. Μπρούτζινα αγάλματα, στολισμένα μαγαζιά, οικογένειες να φωτογραφίζονται στο τεράστιο χριστουγεννιάτικο δέντρο, τα εστιατόρια και τα καφέ γεμάτα κόσμο, αυτό ήταν το σκηνικό του κέντρου. Ήπιαμε τον καφέ μας σε μια καφετέρια που βρίσκεται απέναντι από το σπίτι της Μητέρας Τερέζας.

Ο ταύρος μας κούρασε αρκετά και ήταν η ώρα του εστιατορίου. Αφού ντερλικώσαμε καλά - καλά, από 2 πιάτα ο καθένας, πήγαμε για νάνι.

Κυριακή 4 Δεκεμβρίου. Ημέρα επιστροφής και χωρισμού της ομάδας στα σύνορα με την Ελλάδα.

Το κόστος της εκδρομής, με αφετηρία και τέλος στην Αθήνα, 1620 χιλιόμετρα συνολικά και σε τρίκλινο δωμάτιο για τρεις διανυκτερεύσεις, σε τρεις διαφορετικές πόλεις έχει ως εξής: ΚΑΥΣΙΜΑ 141,60€, ΚΑΤΑΛΛΥΜΑ 48,00€, ΦΑΓΗΤΟ+ΚΑΦΕ 45,70€, ΔΙΟΔΙΑ 27,70€ και ΔΙΑΦΟΡΑ11,20€ ΣΥΝΟΛΟ 274,20€.

Ο καθένας βιώνει το ταξίδι με τον δικό του τρόπο. Καλά χιλιόμετρα σε όλους.