Χειμερινή Μοτοεκδρομή 2017 Δρακόλιμνη Σμόλικα (+Βίντεο)

Κείμενο: Κώστας Μανούσος
Φωτογραφίες: Από τους συμμετέχοντες

Η φετινή χειμερινή εκδρομή ήταν κάπως ιδιόρρυθμη και αυτό γιατί  πρώτον έγινε το Φθινόπωρο και δεύτερον γιατί συνδυάσαμε πεζοπορία και διανυκτέρευση στο βουνό. Όπως είχε αναφερθεί και στην εκδήλωση, ο τελικός μας προορισμός ήταν η δρακόλιμνη Σμόλικα, που βρίσκεται σε υψόμετρο 2200 μέτρων, ακριβώς κάτω από την κορυφή του Σμόλικα (2637 μέτρα).

Η ιδέα για την όλη διαδικασία (μηχανή, πεζοπορία και διανυκτέρευση δίπλα στη λίμνη) ήταν του Γιάννη. Όπως αναμένονταν (λόγω της ιδιορρυθμίας αλλά και των ημερών) η συμμετοχές  ήταν οι βασικές (Σωτήρης, Κώστας και Γιάννης). Η παρέα όπως πάντα ήταν δυνατή, με πολύ γέλιο που έβγαινε αβίαστα.
            Ως αφετηρία της εκδρομής ορίστηκαν τα Καμένα Βούρλα την Πέμπτη 12 Οκτωβρίου. Το πρωί ξεκινήσαμε για Πάδες, με ενδιάμεση στάση για καφέ στα Τρίκαλα, όπου ήπιαμε καφεδάκι στην "παραλιακή" της πόλης με τον φιλόξενό μας φίλο Δημήτρη Μπαμπανάτσα και τον Σωτήρη Ζαχαρόπουλο. Στη  συνέχεια πήραμε τον δρόμο προς Καλαμπάκα - Γρεβενά - Βασιλίτσα και τέλος Πάδες, όπου φτάσαμε στις 18:30.

Εκεί διανυκτερεύσαμε σε έναν Ξενώνα (Ξενώνας Munti Smolikas), που το "τρέχουν" 3 ευγενικοί και πρόθυμοι νέοι, η Σοφία, ο Δημήτρης και ο Κώστας. Όσοι επισκεφτείτε τον ξενώνα ζητήστε να σας φτιάξουν την μακαρονάδα τους. Το βράδυ το περάσαμε δίπλα στο τζάκι του ξενώνα με κρασάκι κουβέντα και καλή παρέα.

Με το πρώτο φως της Παρασκευής ξεκινήσαμε την πεζοπορία για τη δρακόλιμνη. Η υψομετρική διαφορά (Πάδες - Δρακόλιμνη) είναι 1100 μέτρα από μονοπάτι 7 χιλιομέτρων, που έχει καλή σήμανση. Με αρκετές στάσεις και γέλιο, αλλά και πολύ κούραση, φτάσαμε στον στόχο μας στις 13:00. Στήσαμε τις σκηνές μας, ανάψαμε φωτιά και μαγειρέψαμε. Ο καθένας από μόνος του έκανε μια βόλτα γύρω από την λίμνη (η οπτική επαφή ορισμένες στιγμές είχε χαθεί), έπιασε μια ωραία "γωνιά" απάνεμη και χάθηκε στις σκέψεις του με θέα την επιβλητικότητα της φύσης, που σου θύμιζε πόσο μικρός είσαι. Με αυτά και με αυτά είχε νυχτώσει, μαζευτήκαμε γύρω από την φωτιά και με συντροφιά την καλή μας διάθεση και λίγο κρασάκι λέγαμε ιστορίες για αρκούδες και λύκους. Τις ιστορίες μας τις "έκοψαν" απότομα κάτι ζώα, ευτυχώς όχι αρκούδες και λύκοι, αλλά ένα κοπάδι αλόγων που ήρθε να πει νερό. Σάστισαν που μας είδαν και σταμάτησαν στην κορυφή του λόφου με φόντο τον ουρανό με τα άστρα, αυτό έκανε τις φιγούρες τους να φαίνονται ακόμα πιο έντονα. Η καλύτερη και πιο έντονη στιγμή τις εκδρομής. Όσο περνούσε η ώρα η θερμοκρασία έπεφτε και ήταν ώρα να πάει ο καθένας σπίτι του. Ο καιρός που ήταν σύμμαχος κατά τη διάρκεια της ημέρας, το βράδυ μας το γύρισε σε δυνατό βοριαδάκι, μέχρι και την επόμενη ημέρα που αναχωρήσαμε.

Το πρώτο φως του Σαββάτου μας βρίσκει ξύπνιους και όταν έγινε λίγο πιο έντονο, σηκωθήκαμε και μαζέψαμε τα "σπίτια" μας. Επιστροφή στον ξενώνα, καφέ και φαγητό μαζί με την προετοιμασία αναχώρησης για Πύλη Τρικάλων. Από Πάδες πήγαμε Τσεπέλοβο για καφέ και γλυκάκι, στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε για Ιωάννινα - Χρυσομηλιά - Ελάτι - Πύλη. Για την διανυκτέρευσή μας στην Πύλη είχε κανονίσει ο Δημήτρης Μπαμπανάτσας, που για ακόμη μια φορά βοήθησε και το ευχαριστούμε. Το βραδάκι κάναμε μια βόλτα στην πόλη και αφού μας είχε ανοίξει η όρεξη για τα καλά καθίσαμε για φαγητό αλλά και φτιάξαμε την διαδρομή της επιστροφής. Με την παρουσία τους μας τίμησε ο Δημήτρης που ήρθε από τα Τρίκαλα.
            Κυριακή πια και 09:00 αναχωρούμε με προορισμό την Αγία Κυριακή Ευβοίας, από Καρδίτσα - Λαμία - Κάτω Τιθορέα - Αλίαρτο όπου κάναμε στάση για καφέ. Στις 14:30 φτάσαμε στον προορισμό μας. Φάγαμε και ξεκουραστήκαμε. Μια ανάσα και φτάναμε Αθήνα, όπου και το τέλος αυτής της υπέροχης εκδρομής. Στο δρόμο προς Αθήνα ήδη έχει μπει στο μυαλό το επόμενο ταξίδι, αυτό σημαίνει ότι περάσαμε καλά και θέλουμε να ξανά πάμε παρέα.
            Το ταξίδι σε νούμερα: 4 ημέρες, 3 διανυκτερεύσεις (1 στο βουνό),1300χιλιόμετρα, 60 λίτρα καύσιμο και σε € 90 τα καύσιμα, 30 οι δυο διανυκτερεύσεις και 70 φαγητό και καφεδάκια.
            Καλούς δρόμους να έχουμε όλοι.