Beverly 350 - Long Term Review (+ Βίντεο)


Κείμενο: Κώστας Μανούσος
Φωτογραφίες: Κώστας Μανούσος

Πρώτη κριτική, έτσι λοιπόν ξεκινώ με το δικό μου. Ένα Beverly 350 μοντέλο 2017. Το σκούτερ αγοράστηκε τον Οκτώβριο του 2017 5,500€ με τον συναγερμό και την βαλίτσα της Piaggio.

 Τι χρήση κάνω με το μηχανάκι.

Κατά κύριο λόγο αστική μετακίνηση, δεν λείπουν όμως και τα ταξίδια σε εσωτερικό και εξωτερικό. 17.000 χιλιόμετρα περίπου το χρόνο, από τα οποία τα 3.000 με 5.000 είναι ταξίδια. Κίνηση σε εθνική οδό μόνο όταν δεν μπορώ διαφορετικά.

Κάποια γενικά χαρακτηριστικά

Βάρος: 177 Κιλά

Ιπποδύναμη: Κάτι λιγότερο από 31 ίππους

Κυβικά: 330

ABS (Antilock Braking System) και ASR (Anti Slip Regulation) ή αλλιώς Traction Control, που συνεργάζεται με το ABS.

 ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Η καρδιά της μοτοσυκλέτας. Παρόλο που η ιπποδύναμη έχει μειωθεί κατά 3 ίππους σε σχέση με τα προηγούμενα Beverly 350, θεωρώ ότι είναι ικανοποιητική. Προσωπικά μου αρκεί για την χρήση και τον τρόπο που οδηγώ.

Μια μικρή διαρροή λαδιού μου έκανε από τη μεριά που βρίσκεται το δυναμό, εκεί που βγαίνει το καλώδιο. Καθάρισμα, και λίγη φλαντζόκολλα ήταν η λύση. Δεν είναι κάτι που ανησυχεί. Μετά από 52.000 χλμ μπορώ να πω πως το μοτέρ δεν καίει λάδια, τουλάχιστον δεν φαίνεται κάτι τέτοιο στον οπτικό έλεγχο που κάνω σε τακτικά χρονικά διαστήματα.

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός έχει δίσκο 300 χιλ και πίσω 240χιλ. Δαγκάνες διπίστονες μπρος – πίσω. Στα σκούτερ δεν έχει να κατεβάσεις ταχύτητα, έτσι όταν βρεθείς σε κάποια ορεινή διαδρομή και κινηθείς γρήγορα τα φρένα δουλεύουν υπερωρίες. 


Στο Beverly δεν αντιμετώπισα ποτέ κάποιο θέμα πέδησης, πάντα ήταν εκεί όταν τα χρειαζόμουν. 


To ABS δεν ενεργοποιείτε νωρίς, βέβαια έχει να κάνει με την ποιότητα της ασφάλτου και τις καιρικές συνθήκες. 

    
Το μόνο παράπονο που ίσως έχω από τα φρένα είναι πως όταν βρέχει, το μπροστινό δεν έχει καλή αρχική αίσθηση και βγάζει έναν ήχο. Εδώ θα πρέπει να σας πω, πως δεν έχω αλλάξει ακόμα τακάκια, φοράω ακόμα τα εργοστασιακά. Όταν αλλάξω τακάκια θα τσεκάρω την συμπεριφορά τους στις ίδιες συνθήκες και θα επανέλθω επί του θέματος.

Οι μανέτες έχουν ξεβάψει. Πρώτη φορά που το είδα ήταν κοντά στις 20.000 χλμ.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εδώ είναι το μεγάλο μου παράπονο στο μηχανάκι. Πάνω από χαρτοπετσέτα να περάσω θα το καταλάβω. Τόσο χάλια θεωρώ ότι είναι. Έχω πειραματιστεί με τις διάφορες θέσεις των ελατηρίων σε συνδυασμό με πιέσεις ελαστικών. Αποτέλεσμα μηδέν.



Υπάρχουν βέβαια λύσεις όπως Bitubo κάπου στα 300€ με 350€ (έχω διαβάσει από ιδιοκτήτες που τα έχουν βάλει ότι είναι κάπως καλύτερα τα πράγματα αλλά δεν κάνει και την τεράστια διαφορά σε σχέση με τα χρήματα που δίνεις) και υπάρχουν και τα MATRIS κοντά στα 900€. 

Δεν έχω διαβάσει κάτι για αυτά από κάποιον που να τα έχει τοποθετήσει. Ας υποθέσουμε ότι κάνουν δουλειά, αξίζει κάποιος να βάλει αμορτισέρ που κάνει κοντά στο 1/5 της αξίας της μηχανής;

Για την εμπρός ανάρτηση δεν έχω κοιτάξει αν υπάρχει κάτι, ας το μοιραστεί όποιος γνωρίζει.

 ΕΛΑΣΤΙΚΑ – ΤΡΟΧΟΙ

110/70/16 εμπρός και 150/70/14 πίσω. Έχω αλλάξει ρουλεμάν τιμονιού και εμπρός τροχού στο σέρβις των 40,000χλμ.

Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης ήταν τα Michelin city grip. Μέχρι τα 4,000 με 5,000 χιλιόμετρα δούλευαν καλά, μετά όμως άρχισα να βλέπω το λαμπάκι του ASR να αναβοσβήνει πιο συχνά στους δρόμους της Αθήνας, έτσι  δεν τα είχα πια εμπιστοσύνη μέσα στην πόλη. Με αυτά πήγα Ιταλία και δεν είχα κανένα θέμα, δεν τα φοβήθηκα πουθενά. Τα κράτησα 18,000 και κάτι.

Μετά έβαλα τα Metzeler feel free, τα οποία μου άρεσαν πολύ και μου έδινα μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην πόλη απ’ότι τα Michelin, ζεσταίνονταν και πιο γρήγορα. Στο ταξίδι δεν αντιμετώπισα κάποιο θέμα. Με αυτά τα ελαστικά έκανα ταξίδι μόνο Ελλάδα και τα κράτησα κοντά στα 21,000χλμ.

Τώρα φοράω τα Pirelli angel. Άκουσα και διάβασα από πολλούς πως είναι λαστιχάρα. Προσωπικά το τοποθετώ πάνω από το Michelin και λίγο πιο κάτω από το Metzeler.

 
ΦΩΤΑ

Θα ξεκινήσω από τα πίσω φώτα. Τα πορείας και τα στοπ είναι LED, τα φλας είναι κανονικές λάμπες. Έχω παρατηρήσει στο δρόμο, πως σε κάποια Beverly έχουν καμένα στοιχεία LED στα πορείας και τα στοπ.

Μπροστά τώρα, τα μόνα που είναι LED είναι τα θέσεως. Από 2 φορές μου έχει καεί η μεσαία και μεγάλη σκάλα. Τις αντικατέστησα με LED και ησύχασα. Και πριν την αναβάθμιση που έκανα στα φώτα δεν είχα παράπονο, απλά τώρα είναι σαφώς καλύτερα.

ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ

Όλοι οι διακόπτες παραμένουν σφιχτοί και λειτουργικοί. Το μπουτόν του MENU (MODE) είναι σε τέτοια θέση που για να το πατήσω πρέπει να σηκώσω ελαφρώς το δεξί μου χέρι από το γκάζι, η αλήθεια είναι πως δεν έχω και μακριά δάχτυλα.




Πρόβλημα αντιμετώπισα με τον κεντρικό διακόπτη του κλειδιού και πιο συγκεκριμένα με το immobilizer, το οποίο αντικατέστησα στο σέρβις των 50,000χλμ. στην εγγύηση. 3-4 φορές δεν είχε διαβάσει το κλειδί. Από τη στιγμή που δεν το διάβαζε ήθελε περίπου 20 με 30 λεπτά για να μπορέσει να το ξανά διαβάσει το κλειδί και να πάρει μπρός.

ΟΡΓΑΝΑ

Το καντράν είναι ευανάγνωστο με τις απολύτως βασικές ενδείξεις. Ο ανταγωνισμός θεωρώ πως έχει πολύ πιο ωραία όργανα. Μόλις πρόσφατα στο σέρβις των 50,000χλμ άλλαξα την βαλβίδα θερμοκρασίας και αυτό στην εγγύηση, επειδή μια έδειχνε και μια όχι το όργανο θερμοκρασίας.

 
ΠΛΑΣΤΙΚΑ

Τα πλαστικά είναι καλής ποιότητας και η συναρμογή τους είναι σωστή (παρόλα τα κοπανήματα) και η δε βαφή αντέχει. Στις χειρολαβές παράδειγμα δένω πράγματα με ιμάντες και δεν έχει φύγει ακόμα το χρώμα.

 
ΠΑΡΑΤΡΑΓΟΥΔΑ

Διαρροή βενζίνης: από το κολάρο που συνδέει την τάπα με το ντεπόζιτο.  Η PIAGGIO έχει καταλήξει σε αυτή τη λύση γιατί χρησιμοποιεί το ίδιο ντεπόζιτα και σε άλλα μοντέλα και έτσι ρίχνει το κόστος, η πατέντα όμως αυτή έχει αδύναμα σημεία. Αλλάχτηκε στην εγγύηση.

Διαρροή παραφλού: Οι σφικτήρες των κολάρων νερού από το εργοστάσιο θέλουν σύσφιξη ή αντικατάσταση (έχω διαβάσει και σε άλλους παρόμοιο πρόβλημα). Η διαρροή που είχα, ήταν από το κολάρο που κούμπωνε στον θερμοστάτη. Το παραφλού έγλυφε πάνω στο καλώδιο του αισθητήρα «ΛΑΜΔΑ», στο ίδιο τον αισθητήρα και στον σωλήνα της εξάτμισης. Τα πρωινά όταν έβαζα μπρός έβλεπα μια κάπνα να ανεβαίνει, στην πραγματικότητα εξατμίζονταν το παραφλού. Εδώ μέχρι να το φτιάξω πήρε λίγο καιρό. Θα σας πω σχετικά παρακάτω που θα αναφερθώ στο θέμα που λέγεται συνεργείο.

Αλλαγή εξάτμισης: Στα 40,000 χλμ έγινε αλλαγή εξάτμισης στην εγγύηση γιατί όπως διαπιστώθηκε είχε κοπεί ή ξεκολλήσει κάποιο διάφραγμα, με πρωτοβουλία του συνεργείο το 3ο στη σειρά και αυτό που μου εμπνέει την περισσότερη εμπιστοσύνη.

Φιλτροκούτι: Έλυσαν οι βίδες που το συγκρατούν. Βρισκόμουν σε ημερήσια εκδρομή, ευτυχώς κουβαλάω πάντα εργαλεία και έτσι συνέχισα. Μπήκαν καινούργιες βίδες με κόλλα σπειρωμάτων.

Κόλληση:  Στο μπαράκι όπου βιδώνει η βάση για το κινητό και το GPS.

Πτώση: Είχα πρόσφατα μια πτώση από το πλαϊνό σταντ και αυτό έχω διαβάσει ότι έχει συμβεί σε αρκετούς. Το διπλό είναι σταθερό με καλό μοχλό.

 ΣΕΛΑ

Θεωρώ πως η σέλα είναι ικανοποιητική. Γενικώς έχω περάσει πολλές ώρες πάνω σε σέλες μηχανών και τα μαλακά μόρια έχουν εκπαιδευτεί, έτσι θέλω να πιστεύω δηλαδή. Μετά από το με 2 με 2 ½, ώρες πιάνομαι λίγο, συνήθως όμως σταματάω νωρίτερα για μια στάση ή ανεφοδιασμό αν χρειάζεται. 

 ΑΞΕΣΟΥΑΡ

  • Προσθήκη μικρής ζελατίνας στην υπάρχουσα ζελατίνα του σκούτερ.

  • Χούφτες από το MP3 διαφανείς.

  • Κουβέρτα για τον χειμώνα.
  • Βάση για κινητό και GPS .

  • Ανακλαστική ταινία ζαντών.

  • Λάμπες LED μικρή και μεγάλη σκάλα

ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ

Επειδή ο σκοπός μου δεν είναι ούτε να διαφημίσω, πόσο μάλλον δε να δυσφημίσω κάποιο συνεργείο, δεν θα αναφερθώ σε ονόματα και περιοχές, παρά μόνο σε καταστάσεις.

Όταν είχα τη διαρροή στα κολάρα, είχα βρει ακριβώς από πού ήταν και τους το έδειξα. Μετά την επισκευή πήγα ταξίδι και στο ταξίδι διαπίστωσα ξανά διαρροή. Με έκπληξη διαπίστωσα πως ο σφικτήρας του κολάρου δεν ήταν αρκετά σφιχτός. Η αλήθεια είναι πώς το σημείο ήταν λίγο δύσκολο, αφού όμως κατάφερα να το κάνω εγώ στο ταξίδι, γιατί δεν έγινε σωστά στο συνεργείο;

Για το κολάρο μεταξύ τάπας και ντεπόζιτου μου ζήτησαν χρήματα, ενώ το κάλυπτε η εγγύηση. Δεν το πλήρωσα, αλλά κάτι για χαρτιά μου έλεγαν και κάτι τέτοια, καμία σημασία βέβαια δεν έχει, αφού το μηχανάκι ήταν στην εγγύηση.

Έτσι λοιπόν βρίσκομαι στο τρίτο συνεργείο το οποίο μου σύστησε φίλος.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Όταν αγοράζουμε μηχανάκι και δίνεται η δυνατότητα για επιπλέον επέκταση της εγγύησης, την αγοράζουμε, ειδικά αν κάνετε πολλά χιλιόμετρα. Για συν 2 χρόνια πλήρωσα αν θυμάμαι καλά 140€ επιπλέον. Αξίζει και με το παραπάνω. Εκ του αποτελέσματος όπως βλέπετε μιλάω.

 ΝΑ ΠΑΡΩ ΤΟ 350 ΤΟ 300 ή ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ;

Έχει σημασία η χρήση και το που κατοικείτε. Για παράδειγμα αν θέλετε ένα για όλα (πόλη και ταξίδια) το 350, όπου και αν κατοικείτε. Αν κατοικείτε σε επαρχιακή πόλη και κινείστε μόνο εντός, θεωρώ πως μέχρι 200 κυβικά είστε καλά. Αν όμως κατοικείτε σε Αθήνα ή Θεσσαλονίκη και δεν βγαίνετε σε δρόμους που ανεβάζουν χιλιόμετρα (πχ. Κηφισός, Συγγρού για Αθήνα και περιφερειακός και άλλοι παρόμοιοι για Θες/νίκη) και δεν έχετε σκοπό να κάνετε με αυτό ταξίδια, τότε το 300.

Τα 50 κυβικά εκατοστά που έχουν διαφορά τα 2 σκούτερ είναι αρκετή ώστε το 350 να αποδίδει σχεδόν 30% επιπλέον ιπποδύναμη. Η διαφορά των σχεδόν 10 ίππων είναι που κάνει τη διαφορά και ας ακούγονται λίγο.

 Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ 5,500€.

Θα ξανά αγόραζες αυτό το μηχανάκι – σκούτερ;;;;

Η απάντηση είναι πως αν ήταν να έχω ένα μηχανάκι για όλα όπως τώρα (πόλη - ταξίδι) σε αυτά τα χρήματα 90% ναι. Με αυτά τα δεδομένα ναι. Με άλλα δεδομένα μπορεί να το είχα για δεύτερο, τώρα τα κάνω όλα με αυτό.

 


 

 


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια